ChefBugin kotimaiset syötävät sirkat ja toukat ovat saaneet ylleen upean visuaalisen ilmeen. Tuotteiden takana on ötökkäkokki Aija Viitaniemi, joka valitsi brändi-ilmeen rakentajaksi Minpackin verkostojensa kautta saamiensa suositusten perusteella.

Suunnittelutyössä Minpackin Minnan kanssa Aija kiittelee erityisesti sujuvaa kommunikaatiota, joka osoittautui ratkaisevaksi onnistuneen lopputuloksen aikaansaamisessa. ”Halusin visuaalisesta ilmeestä iloisen ja ystävällisen, sellaisen, joka on kuluttajaa lähellä”, Aija taustoittaa suunnittelun lähtökohtia.

Tuotepakkaukset ja brändi-ilme valmistuivat vähitellen, noin puolen vuoden tiiviin keskustelun, fiiliskuvien ja välivedosten kautta. ”Osa työvaiheista meni kerralla nappiin, muutamista käytiin kovaakin vääntöä”, Aija naurahtaa. Tärkeää oli – puolin ja toisin – uskaltaa kertoa mielipiteensä siitä, mitkä ideat ja ehdotukset toimivat, mitkä taas eivät.

Aija oli osannut varautua siihen, että brändin ja tuotepakkausten rakentaminen ei tapahdu käden käänteessä, mutta työmäärä pääsi silti hieman yllättämään. Hyönteiset elintarvikkeena on Suomessa vielä melko uusi juttu ja esimerkiksi tuotteiden pakkaustekstit tuntuivat kimuranteilta. Minpackin ammattilaistiimi auttoi pakkaustekstien laatimisessa lainmukaisiksi.

Uusi brändi-ilme ja viimeisen päälle suunnitellut tuotepakkaukset helpottavat myyntiä ja markkinointia sekä ilahduttavat itse yrittäjää ja asiakkaita päivittäin. ”Lopputulos vastaa erittäin hyvin odotuksiani. ChefBugin brändi on nyt ihan minun näköiseni, helposti lähestyttävä”, Aija myhäilee.

www.herkkuhyonteiset.fi
www.facebook.com/herkkuhyonteiset